Digitalizace procesu stavebního řízení (územního rozvoje)

Asi se to týká spíše větších měst, ale proces projednání souhlasu se stavbou je mnohdy dlouhý a opakovaný. Moje zkušenost z 5 let působení ve výboru územního rozvoje je taková, že stavebníci mnohdy přicházejí poprvé s naprosto nerealizovatelnými projekty, snaží se tzv “vytěžit území” a projekty jsou od plotu k plotu a o několik pater vyšší než území snese a teprve po druhé nebo i po několikáté se je podaří dostat do přijatelných mezí. To co chybí je soft, který by informace rozumně integroval, tedy např. k pozemku zde byly postupně všechny projekty, které k výstavbě (nebo k rozvoji pozemku když je to třeba park) byly postupně podány. Zatím to nikde není, kromě adresářů předsedů a členů výborů a někdy úředníků, a zvláště k zamítavým stanoviskům dohledat, co se vlastně zamítlo je náročné, obzvlášť, když rozhodnutí jsou přes více volebních období. Je také jasné, že to bude datově poměrně náročné, protože projekty, nákresy a vizualizace jsou velká data.

A post was merged into an existing topic: Konference “Veřejná správa prakticky 2020” - ústřední téma